A Lánchíd egy alapvetően kezdetleges szerkezet volt. Körülbelül úgy lehet elképzelni, mint a kora 1900-as évek autóit, amelyben már kormány, ülések és fék ugyan már volt, de még messze állt a kiforrott szerkezettől. A Lánchíd a maga idejében zseniális szerkezete
Mennyibe is került az államnak a Lánchíd?
Az állam a Lánchídért részvényenként 690 forintot fizetett, és mivel 1870-ben 9816 darab részvény volt forgalomban, erre összesen 6.733.040 forintot kellett kifizetni. Ez az összeg alig volt 10 %-al kevesebb (a pénzrendszer változását is figyelembe véve), mint az új híd
Mit is vett meg az állam 1870-ben?
Nem csak a Lánchidat, ugyanis nem egy ingatlant vásárolt meg az állam, hanem egy vállalatot. A vállalat tulajdonában volt a híd, de számos más dolog is. Például a híd mellett nem is sokkal korábban felépült Lánchíd palota, azaz a vállalat
Videón a főváros első hídjának felújítása: látványos pillanatok
Az ország egyik legnagyobb völgyhídjával épült meg az M80 újabb szakasza
A Duna Aszfalt kivitelezésében elkészült 19,4 kilométer hosszú, Körmendtől Vasszentmihályig tartó második szakasz átadásával már a teljes – a magyar-osztrák határ előtti rész kivételével – 27,2 kilométeres autóúton lehet közlekedni.
Miért kellett megvennie az államnak a Lánchidat?
Valójában három ok volt amögött, hogy 1870-ben az állam megvette a hidat. Egyrészt a Lánchídtársaságnak kizárólagos joga volt Pest és Buda között minden átkelésre – a jégen való ingyenes átkelést leszámítva. Ez azonban nem egy mérföldig terjedt ki, ezt csak
A Lánchídtársaság adóssága
A Lánchídtársaság komoly adóssággal kezdte meg működését. A társaság vezetői mindent megpróbáltak, hogy a cég működését stabilizálják. A legjobb megoldásnak az látszott, ha hosszú lejáratú kamatozó kötvényeket bocsátanak ki, és így vonnak be tőkét, amelyből a bankházak felé fennálló kölcsönöket
Megújult pályán roboghatnak a vonatok a kiemelt jelentőségű elővárosi vonalon
A NIF Zrt. beruházásában több mint 20 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz újult meg Pest megyében.
Hídépítők újság 2021/3
ÉPÍTJÜK 2 Smart Life Hotel Debrecen **** 6 Lezártuk a Lánchidat 12 Gyorsulási verseny az M4 autóút Tisza-hídján 18 A felszín alatt Tatabányán 24 A Kalocsa és Paks közötti új Duna-híd MUNKAVÉDELEM 30 Nincs semmi baj KÖRKÉP 32 A Lánchíd
10+1 éves a Hídépítők Egyesülete – Két év után újra megrendezték a Hidak és Hídépítők napját
A Hídépítők Egyesületének szakmai rendezvényét mindig nagy érdeklődés övezi, a tavalyi a járványhelyzet miatt maradt el.