Daru segítségével kapja vissza díszeit az A-Híd munkájával a híd.
A Lánchíd 1947-1949 közötti újjáépítésénál sok régi, a roncsokból kinyert anyagot felhasználtak az új szerkezethez
A Lánchíd 1947-1949 közötti újjáépítésénál sok régi, a roncsokból kinyert anyagot felhasználtak az új szerkezethez, de voltak olyan, így megmentett alkatrészek, amelyeket másutt, más hidaknál hasznosítottak. A híd régi, a Lánchídhoz már fel nem használható láncelemeit Bajánál, a Simon-Duna ártéri
A Lánchíd hatalmas kapuzatai nem maradtak mozdulatlanok az elmúlt közel 175 év alatt
A Lánchíd hatalmas kapuzatai nem maradtak mozdulatlanok az elmúlt közel 175 év alatt. Az 1950-es évek elején aprólékosan megmérték, hogy mennyit süllyedtek a kőépítmények. A vizsgálatok célja valójában nem ez volt, hanem a budapesti vízmércék pontosabb 0 pontjának meghatározásán ügyködtek
Ötven éve, 1973. február 15-én zárták le a Láncidat a II. világháború utáni újjáépítést követő első nagyobb felújításra
Ötven éve, 1973. február 15-én zárták le a Láncidat a II. világháború utáni újjáépítést követő első nagyobb felújításra. E munka kiterjedt a 73 ezer négyzetméteres acélszerkezetre és a kő részekre is. A forgalmat elterelték, a terelőutakon új jelzőlámpás csomópontokat alakítottak
A Lánchíd 1973-as felújítás munkái
A Lánchíd 1973-as felújítás munkái után azt gondolták a szakemberek, hogy hosszú időre biztosítva van a híd jövője, hiszen akkori fogalmak alapján nagyon alaposan felújították. Azonban 1976-ban történt valami, amely mindenkit meglepett, és a hídkarbantartás szemléletét világszerte átalakította. 1976. augusztus
Az 1973-as felújítás során a Lánchíd fémszerkezeteket speciális berendezéssel tisztították meg
Az 1973-as felújítás során a Lánchíd fémszerkezeteket speciális berendezéssel tisztították meg, a láncok közeit pedig hosszú nyelű drótkefékkel. A teljes vasszerkezetet újrafestették, a 73 ezer négyzetméternyi acélfelület mázolásához 60 tonna nyugatnémet festéket használtak fel, és hat rétegben, a színe ekkor
A híd története során sok korlátozás volt érvényben
A híd története során sok korlátozás volt érvényben, a leghosszabb ideig a kerékpárok voltak kitiltva. Időszakosan más tiltások is előfordultak, a nehéz szekereket 1885-től inkább a Margit híd felé terelték, a hídon a nehezebb omnibuszok sem közlekedhettek. Az 1915-ben átadott
A Lánchíd felújítását az 1970-es években hosszas vita előzte meg
A Lánchíd felújítását az 1970-es években hosszas vita előzte meg. Nem a felújítás mértékéről, módjáról vitáztak a Fővárosi Tanácsban, hanem arról, hogy lezárják-e a hidat, vagy ne? A felújítás eleve csúszott, mert első körben 1971-re tervezték, majd 1972-re halasztották, végül
Az elmúlt közel 180 év alatt a hídról sok fotó készült
A napokban újra használható lesz a Lánchíd. Az elmúlt közel 180 év alatt a hídról sok fotó készült, most és a jövőben is rengeteg képnek lesz témája. Nézzük meg, hogy e képeket miképp tudjuk beazonosítani, azaz kideríthető-e a képről, csak
A Lánchíd, és minden híd esetében jelentős változást hozott, hogy az 1964-től megkezdődött az utak téli sózása
A Lánchíd, és minden híd esetében jelentős változást hozott, hogy az 1964-től megkezdődött az utak téli sózása. A hidak fokozottan csúszóssá tudnak válni a téli hidegben, amely miatt elvárható a síkosságmentesítés, de a Lánchíd, ahogy a többi korábban épített híd