A 209 jelű híd a szlovákiai R1 jelű Nyitra-Selenec autópálya szakaszon található 11 kisebb műtárgy társaságában. A híd két dilatációs szakaszra bomlik, melyek a 21. jelű közös pilléren találkoznak. A híd teljes hossza 1180 m, keresztez egy vasútvonalat, egy főútvonalat és a Nyitra folyót is. A nyomvonal Nyitra külvárosi területén halad keresztül, ahol a városi közművek sűrűsége jelentősen megnehezíti a földmunkák elvégzését.
Típus: tolt, feszített beton, feszített, szabadon betonozott
HÍD TRANSZ Kft.: szállítás önrakodós tehergépjárművekkel, speciális fuvarozás, túlméretes és túlsúlyos eszközök szállítása;
G-HÍD Zrt.: alapozási földmunkák; építési energia hálózat kiépítése-üzemeltetése; ivó- és technológiai vízhálózat kiépítése; felvonulási épület összeszerelése;
A nyitrai híd első része, a DC1 jelű egység, egy 806 méter hosszú, két önálló, párhuzamos hídpályából áll, melyek szakaszos előretolással épülnek. A teljes felszerkezet egy hídpályán 40 db monolit, utófeszített zömből áll, amelyek hossza 12 és 22,5 m között változik. A keresztmetszet egycellás és magassága a híd tengelyében állandó 2,67 méter.
A bal és a jobb pálya kis eltéréssel, két gyártópaddal, egymással párhuzamosan készül. A gyártópad alapvetően a szokásos, a külső zsaluzatot viszont könnyebb szerkezetű zsaluból alakítottuk ki.
A DC1 húsznyílású, átlag 40 méter fesztávokkal. Az eddigi legnagyobb tolt híd, amelyet a Hídépítő épített.
Ehhez csatlakozik a 21. támaszon a 2. dilatációs szakasz (DC2), amely egy 360 méter hosszú, ötnyílású, klasszikus szabadon betonozott szerkezet, teljes autópálya keresztmetszettel, 26,5 méter szélességgel, háromszekrényes, ferde bordás kialakítással.
Kezdete | 2009. december 21. |
Befejezési határidő | 2011. szeptember 28 |
Munka típusa | Hídépítés |