Nyitrai híd

 

A 209 jelű híd a szlovákiai R1 jelű Nyitra-Selenec autópálya szakaszon található 11 kisebb műtárgy társaságában. A híd két dilatációs szakaszra bomlik, melyek a 21. jelű közös pilléren találkoznak. A híd teljes hossza 1180 m, keresztez egy vasútvonalat, egy főútvonalat és a Nyitra folyót is. A nyomvonal Nyitra külvárosi területén halad keresztül, ahol a városi közművek sűrűsége jelentősen megnehezíti a földmunkák elvégzését.

Típus: tolt, feszített beton, feszített, szabadon betonozott

HÍD TRANSZ Kft.: szállítás önrakodós tehergépjárművekkel, speciális fuvarozás, túlméretes és túlsúlyos eszközök szállítása;

G-HÍD Zrt.: alapozási földmunkák; építési energia hálózat kiépítése-üzemeltetése; ivó- és technológiai vízhálózat kiépítése; felvonulási épület összeszerelése;

A nyitrai híd első része, a DC1 jelű egység, egy 806 méter hosszú, két önálló, párhuzamos hídpályából áll, melyek szakaszos előretolással épülnek. A teljes felszerkezet egy hídpályán 40 db monolit, utófeszített zömből áll, amelyek hossza 12 és 22,5 m között változik. A keresztmetszet egycellás és magassága a híd tengelyében állandó 2,67 méter.

A bal és a jobb pálya kis eltéréssel, két gyártópaddal, egymással párhuzamosan készül. A gyártópad alapvetően a szokásos, a külső zsaluzatot viszont könnyebb szerkezetű zsaluból alakítottuk ki.
A DC1 húsznyílású, átlag 40 méter fesztávokkal. Az eddigi legnagyobb tolt híd, amelyet a Hídépítő épített.

Ehhez csatlakozik a 21. támaszon a 2. dilatációs szakasz (DC2), amely egy 360 méter hosszú, ötnyílású, klasszikus szabadon betonozott szerkezet, teljes autópálya keresztmetszettel, 26,5 méter szélességgel, háromszekrényes, ferde bordás kialakítással.

Kezdete 2009. december 21.
Befejezési határidő 2011. szeptember 28
Munka típusa Hídépítés