M8 AUTÓÚT KÖRMEND-RÁBAFÜZES ORSZÁGHATÁR KÖZÖTTI SZAKASZ 2X1 SÁVOS ÉPÍTÉSI MUNKÁI

 

Munka kezdete: 2018. 08. 31.
Befejezési határidő: Több ütemben, 2021 nyár.
Munka típusa: Gyorsforgalmi úthoz kapcsolódó alul és felüljárók, valamint vadátjárók építése.

 

Néhány mondat a projektről:

Az A-Híd Zrt az M8 autóút új, Körmend-Rábafüzes közötti szakászának középső részén tizenegy híd építését végzi. Horvátnádalján a Csencsi-patak felett, valamint Vasszentmihályon a Vörös-Patak völgyében többtámaszú öszvérszerkezetű felüljárók létesülnek. Ezeknél az acél főtartók gyártása és szerelése nem tartozik Társaságunk vállalásába, ezeket leszámítva a szerződésünk komplett kivitelezésre vonatkozik. A két öszvérszerkezetű híd mellett előregyártott hídgerendás szerkezettel megépítünk négy közúti felüljárót, egy aluljárót, valamint négy vadátjárót. A felüljárók közül kiemelhető a Pinka-vízfolyás öttámaszú hídja, valamint a Csákánydoroszló közelében épülő impozáns, szintén öttámaszú 1768 jelű vadátjáró. A Csencsi-patak hídja három sáv szélességű útpályával vezeti át az M8 forgalmát mintegy 300 m hosszon a nyomvonalba eső Natura 2000 terület felett. A vasszentmihályi völgyhíd keskenyebb, 1+1 sávos. Az 575 m hosszú íves felszerkezetet alátámasztó kilenc pillérje közül a középsők több mint 20 m magasak. Az utóbbi műtárgy további érdekessége, hogy a monolit hídszegélyt előregyártott vasbeton elemekkel kiegészítve, azokat bennmaradó zsaluként használva készítjük. Ettől a technológiai újítástól a zsugorodási repedések problémájának kiküszöbölését, valamint a kivitelezés átfutásának rövidülését egyszerre reméljük. A projekt megvalósításának folyamata a végéhez közeledik, valamennyi híd pályalemeze elkészült. A kisebb műtárgyaknál befejező munkákat, burkolásokat végzünk. A vasszentmihályi völgyhídnál még szegély és korlátépítés, sóvédelmi munkák, valamint a főtartó belsejében közműátvezetési feladatok állnak előttünk.