Sajtóközlemény – Átadták a 2014. évi Palotás László-díjat

Budapest, 2014.12.02. – Idén Orosz Károly, az A-Híd Zrt. ügyvezető igazgatója, és dr. Tariczky Zsuzsanna, a vállalat nyugalmazott minőségirányítási vezetője kapta a Palotás László-díjat, amelynek ünnepélyes átadására a Budapesti Műszaki Egyetem dísztermében került sor.

A Palotás László-díjat a fib Magyar Tagozata alapította 2000-ben, a beton-, és feszített vasbetonszerkezetek építése során kifejtett kiemelkedő mérnöki teljesítmények szakmai elismerésére és díjazására. A díjat évente egy alkalommal, legfeljebb két hazai mérnök kaphatja meg tervezés, kivitelezés, kutatás-fejlesztés, illetve oktatás terén végzett alkotó tevékenységéért.

Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója a díjátadó esemény kapcsán azt a több évtizedes szaktudást, valamint mérnöki teljesítményt méltatta, amely elengedhetetlen a hazai közlekedési infrastruktúra fejlesztéséhez, az emberek mindennapi életét megkönnyítő építmények, műtárgyak megalkotásához. Hangsúlyozta, egy vállalat sikeres működése az ott dolgozó szakemberek hozzáértésén és elkötelezettségén alapul. Az A-Híd eddigi eredményeinek elérésében dr. Tariczky Zsuzsanna és Orosz Károly egyaránt kiemelkedő szerepet játszottak, a Palotás László-díj pedig munkájuk méltó elismerését jelenti.

Orosz Károly a díj odaítélését megtisztelőnek nevezte, majd hozzátette, annak igazi értékét az adja számára, hogy noha jelenleg vezetői munkát végez, elsődlegesen mérnöknek érzi magát. „Minden alkalmat megragadok, hogy a cég szakmai munkájában is minél inkább részt vegyek, valamint, hogy biztosítsam kollégáimnak a magas szintű munkavégzés feltételeit. A Hídépítőnél a munkatársaim mindig olyanok voltak, akikkel csak jól lehetett teljesíteni, így ez az elismerés nekik is szól.” – mondta.

Dr. Tariczky Zsuzsanna okleveles építészmérnök, építőipari minőségvizsgáló szakmérnök, pályafutását 1960-ban vizsgáló technikusként kezdte az Építéstudományi Intézetnél. 1972-től a Hidépítő Vállalat, majd 1993-tól 2005-ig Hídépítő Rt. minőségellenőrzési vezetője, 2005-től nyugállományba vonulásáig a Hídépítő Zrt. műszaki főtanácsosa.

Jelentősebb projektmunkái: Algyő – Tisza-híd (1973), Kunszentmárton – Körös-híd (1975) M1 autópálya hidak (1977), Tahitótfalu – Kis-Duna-híd (1977), Győr – Mosoni-Duna-híd (1977-1979), Árpád híd (1982-1984), M0 I/A, I/B szakasz (1986-1990), Lágymányosi híd (1992-1994), Szolnok – Tisza-híd (1992), Cigánd – Tisza-híd (1993-1994), Soroksári út feletti hidak (1995), Záhony Tisza-híd (1996-1997)

Orosz Károly hídépítő üzemmérnöki diplomáját Győrben szerezte, majd ösztöndíjjal került a Hídépítő Vállalathoz 1984-ben. Az azóta eltelt időszakban különböző mérnöki beosztásokban bizonyította tudását, 2012-től ügyvezető igazgatói feladatot lát el. Munkái közül az M0 1/A – Dulácska völgyhíd, a Csepeli Vízmű (1994-1995), a tiszaugi Tisza-híd (1999-2001), a Kőröshegyi feszített beton völgyhíd (2004-2007), továbbá az M43 autópálya Móra Ferenc Tisza–híd (2008-2011) a korábbi hazai gyakorlatban ismeretlen, újszerű építménynek számít. 2014. novemberében a szakmai képviselőitől megkapta az Év Hidásza díjat.

Jelentősebb projektmunkái: előre gyártott gerendás hidak, kerethidak, monolit hidak (1984-1994), Szentendre – Szennyvíztisztító telep (1995-1996), Gyöngyös-Füzesabony – M-3 autópálya (1996-1998), Baja – Duna-híd átépítése (1998-1999), Budapesti Francia Iskola (2001-2003), M-7 Balatonszárszó-Ordacsehi szakasz (2003-2005), M-7 Zamárdi-Balatonszárszó szakasz (2004-2007)