Milliárdos vasúti hídépítést kivitelez az A-Híd két településen

A Marcal-folyó és a Torna-patak fölött is lecserélik a régi hidat Veszprém megyében.

A vasúthálózati szűk keresztmetszetek megszüntetése érdekében hajt végre beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projekt köszbeszerzési értesítőjéből kiderül, a nyertes A-Híd Zrt. feladata a Hídrekonstrukciós program I/2. ütemének kivitelezése lesz.

A szerződéses értéke szerint nettó 820,99 millió forintos (vagyis bruttó 1,042 milliárdos) fejlesztésben zúzottkő felépítményű, normál nyomtávolságú vasúti pályák hídjainak rekonstrukcióját kell elvégezni.

Vasbeton váltja a régi építményeket

A hirdetmény az alábbi három hidat jelöli meg a projektben.

  • A Veszprém megyei Külsővaton, a Marcal-folyó hídja újul meg a Győr-Celldömölk vasútvonalon. Itt egy 20,9 méter szabad nyílású alsópályás rácsos folytvas híd bontása a feladat, miközben egy 12 méter nyílású ágyazat-átvezetéses monolit vasbeton lemezhidat is kell építeni.
  • A szintén Veszprém megyei Ajkán a Torna-patak hídját is lecserélik a Székesfehérvár – Szombathely vasútvonalon. Itt egy 12 méteres nyílású felsőpályás, gerinclemezes acélhíd kerül bontásra. Helyette 12 méteres nyílású ágyazatátvezetéses, tartóbetétes vasbeton lemezhíd épül.
  • Ugyancsak Ajkán a Torna-pataknak egy kisebb hídja is érintett ezen a vasútvonalon. Itt a teknőhíd bontása után egy előregyártott vasbeton kerethíd jön létre.

Mindhárom projektben vágányszakasz elbontása és visszaépítése, síncsere, vágányszabályozás is a feladatok közé került. A híd- és kapcsolódó vasútépítési feladatok elvégzéséhez vágányzár tartása szükséges.

Forrás: magyarepitok.hu
2018.05.28