Megújult a kiskörei Tisza-híd, tavasszal épül a jászberényi elkerülő

Fotók: MTI

A 130 éves vasúti és közúti átkelő az A-Híd munkájával nyerte el modern állapotát. A sajtótájékoztatón a 2024-ig tervezett útépítésekre is kitért Mosóczi László közlekeséspolitikai államtitkár.

Már csak az utómunkálatokat végzik Magyarország egyetlen vegyes használatú, vasúti és közúti hídján, melynek rekonstrukcióját bruttó 1,6 milliárd forintból végezte el az A-Híd Zrt. (a projektről legutóbb májusban számoltunk be). A magyar közlekedés számára fontos kiskörei hídról jászberényi sajtótájékoztatóján beszélt dr. Mosóczi László államtitkár, aki egyben hivatalosan is bejelentette: megépül a jászsági város elkerülőjének utolsó szakasza.

Az A-Híd Kiskörében a 130 éves hídon többek között elvégezte

  • az átkelő szerkezeti elemeinek cseréjét,
  • a vasbeton közúti pályalemez és vasúti pálya felújítását,
  • és a sín- és közúti dilatációs szerkezetek beépítését és javítását is.

Jelenleg az utómunkálatok zajlanak.

Két év alatt épül meg a jászberényi elkerülő befejező szakasza

A jászberényi elkerülő harmadik üteme 8,5 milliárd forintból épül meg 4,5 kilométeren kétszer egy sávos útszakaszként a 31-es és a 32-es főutak között – fejtette ki a a sajtótájékoztatón Mosóczi László. Hozzátette: tavasszal várhatóan megkezdődik a munka a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában. A tervek szerint két éven belül készül el a beruházás, jelenleg a feltárási szakasz végéhez közelednek.

2024-ig 3200 milliárd forint el van különítve útépítésre

Az államtitkár emlékeztetett: a kormány Útprogramjának egyik célja, hogy a megyei jogú városokat, megyeszékhelyeket, nagyobb ipari parkokat bekössék a gyorsforgalmi úthálózatba. Hasonlóan fontos, hogy az országhatárok irányába tartó autóutak, autópályák érjék el az országhatárokat 2023-ig – tette hozzá.

Az Útprogram 2024-ig tervezett összege jelenleg 3200 milliárd forint. Az előkészítés, tervezés alatt álló útszakaszok – amelyek kivitelezéséről még nem döntött a kormány – forrásai még nincsenek benne a programban – mutatott rá. Szavaiból kiderült: a hazai finanszírozás szerepe folyamatosan nő az uniós forrásokhoz képest és ez a tendencia a következő időszakban még tovább fog erősödni, a következő uniós programozási ciklusban még jelentősebb mértékben. Megemlítette, hogy az Útprogram mellett fokozott figyelmet szentelnek az utak felújítására is.

Forrás: magyarepitok.hu
2019.09.20