Még a hajók áthúzásáról is gondoskodtak a Lánchídról szóló szerződésben.

Még a hajók áthúzásáról is gondoskodtak a Lánchídról szóló szerződésben.

A Lánchíd építéséről és üzemeltetéséről nagyon részletes szerződést kötött az állam és az azt építő Sina György báró. Ennek egy nagyon érdekes pontja is van, mégpedig a 18. pont, amely így szól:

„18-szor. A hajóknak egyik partról a másikra való húzása a felállítandó lánczhidon, mint a hídnak ártalmas és a szabad járás-kelést felette akadályoztató, általában eltiltatik, de a híd alatti átjárás mindenkinek fizetés nélkül szabadon hagyatik.”

Azaz ha valakinek az az ötlete támadt volna, hogy a Lánchídon egy hajót vonna át a másik partra, azt nem tehette volna meg. Ne feledjük, a szerződés 1838-ban, azaz a híd építése előtt köttetett. Persze valószínűleg senki sem akart soha hajót áthúzni a hídon, de 1838-ban a felek biztosra mentek, előre szabályozták ezt a kérdést is.

Hawkins grafikája a hídról, még a híd átadása előtt.