A Duna Aszfalt és a Colas kivitelezésében Abony és Törökszentmiklós között közel 30 kilométeren dolgoznak.
Legutóbb októberben számoltunk be a 2×2 sávos M4-es Szolnok mellett épülő részéről, mely mintegy 27 kilométer hosszan készül el Abony és Törökszentmiklós között, várhatóan 2022 első negyedévében.
A fejlesztés két alprojektben valósul meg, az összesített előrehaladás 42 százalékos
– számol be a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), illetve közleményükben kifejtik: most ért abba a szakaszába az építkezés, hogy a 4-es főuton közlekedőknek február 9-től kezdődően 5 hónapig forgalomeltereléssel kell számolniuk. Ennek részleteiről a NIF honlapján lehet tájékozódni.
A régen várt M4-es 2×2 sávos út pontosan annak a jelentős forgalmat lebonyolító 4-es főutnak a terhelését csökkenti majd, ahol most a forgalmat ideiglenesen korlátozzák.
Az útépítés azonban nem csupán a 4-es főút vonalán zajlik, hanem egészen az erdélyi határig fut: itt szeptemberben adták át a legkeletebbi 30 kilométeres szakaszt, mely a Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft. és az A-Híd Zrt. kivitelezésében valósult meg.
A projektlebonyolítást a Főber Zrt., a Viköti Kft., az Oviber Kft. és az Eurout Kft. látta el; a tervezést a Tura-Terv Kft. és az Utiber Kft. végezte el.
A Szolnokot északról elkerülő pálya így épül meg
Azonban most az Abony és Törökszenmiklós között épülő szakaszról érkezett hír, ahol
- az első szakaszt a 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény között a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. kivitelezi;
- a második szakaszt a 109+460 és a 118+000 kilométer szelvények között a Duna Aszfalt építi meg (itt épül a Tisza-híd is, mely meghatrozó része lesz a szolnoki északi elkerülőként is funkcionáló útnak)
A Millér csatornát és a Zagyvát is át kell ívelni egy-egy híddal, de a vasúti átkelő építkezése is látványos
Az első, 18,6 kilométeres szakaszon az alábbi három különszintű csomópont jön létre:
- Abony keleti lejárója;
- a 32-es főút csomópontja
- és a 3225-ös út csomópontja.
Emellett 18 főbb műtárgy kerül megépítésre, köztük egy 168 méter szerkezeti hosszal bíró Zagyva-híd, továbbá a 110 méteres Millér-híd. Ezek közé tartozik az a 63 méter hosszú vasúti átkelő is, ahol a Duna Aszfalt alvállakozójaként a SWIETELSKY Magyarország Kft. is dolgozik, és részletesen beszámoltunk egy korábbi cikkünkben.
A Tisza és az ártere felett is létrejön egy átjáró
A második szakaszon a nyertes feladata a 8,54 kilométeres útvonalon a Törökszentmiklós nyugati részét bekötő különszintű csomópont kivitelezése.
Emellett 9 főbb műtárgy kerül megépítésre, melyek közül kiemelkedik
- a cikkünkben már többször említett új Tisza-híd 756 méteres szerkezeti hosszal;
- valamint a Tisza ártér feletti híd 416 méteres szerkezeti hosszal.
Forrás: magyarepitok.hu
2021.02.04