A XIX. században a Lánchíd volt a „legnépszerűbb”

A két világháború között már egész más volt a budapesti közlekedés, mint az I. világháború elött. A város is növekedett, és a forgalomban résztvevő járművek összetétele is változott. Ez kihatott a hidak forgalmára, illetve arra, hogy melyik híd mennyire volt forgalmas. A XIX. században a Lánchíd volt a „legnépszerűbb”, a Margit hídra a forgalmat adminisztratív intézkedésekkel (is) terelték.
A két háború között több forgalomszámlálás is történt, most nézzük meg, hogy az 1930-as évek első felében hogyan alakult a hidak forgalma?
A legforgalmasabb, az áthaladó járművek tekintetében a Margit híd volt, amelyet szorosan követett a Ferenc József híd. A Lánchíd utánuk következett, de nem a legkeskenyebb hídon volt a legkisebb a járműforgalom, hanem érdekes módon az Erzsébet hídon. A gyalogos közlekedésben azonban továbbra is a Lánchíd volt a legnépszerűbb.

Kép: Képeslap a Lánchíddal MMKM KPLGY 2013.171.1.1