A Lánchíd mostani felújításánál bevallottan az 1944-es, tehát a robbantás előtti állapotot tekintették alapnak.

A Lánchíd mostani felújításánál bevallottan az 1944-es, tehát a robbantás előtti állapotot tekintették alapnak. Ezt, ahol lehet a tervezésnél és a kivitelezésnél tartották is, de ez a híd azért lényegesen különbözik a felrobbantott szerkezettől. A legnagyobb szerkezeti különbség a most beépített pályalemez, ami ugyan nem látszik, de egy modern, viszonylag könnyű megoldás.
Szintén megmaradt, hiszen értelmetlen lett volna visszaalakítani, az újjáépítésnél kiszélesített kapuzat (amit az újjáépítésnél zseniálisan oldottak meg), ugyanis ez teszi lehetővé, hogy két autóbusz elférjen egymás mellett.
A leglátványosabb különbség a vámszedőházak hiánya. A Margit híd rekonstrukciójánál felmerült azok visszaépítése, természetesen nem a hídvám szedésére, hanem más funkcióval (ahogy 1918 és 1945 között is másra használták már azokat), a helyük is meglenne, ahogy a Szabadság híd budai oldalán is.
A Lánchídnál más a helyzet. Itt az újjáépítés után a hídfőket – a híd jobb kihasználhatósága miatt – átépítették, azaz a vámszedőházak helyén ma mind Pesten mind Budán úttest található, azaz helyük se lett volna ezeknek az egyébként szép, a híd stílusához nagyon is illő épületeknek.

Kép: A Lánchíd vámszedőházai Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU.BFL.XV.19.d.1.05.066