Munka kezdete: | 2019 szeptember 27. |
Befejezési határidő: | 2021 november 30. |
Munka típusa: | Hídépítés |
Néhány mondat a projektről:
A Projekt keretén belül az M4 autópálya B1107 jelű új Tisza- hídja, valamint az azt követő szakaszon B1113 jelű kerethídja épül meg.
A munka különlegessége, hogy a Tisza-híd esetében az alépítmények nagy része korábban, már 2015-ben elkészült. Jelenlegi munkafolyamatokban a hétnyílású, 758 m hosszú, ortotróp pályalemezes híd felszerkezetét építjük a helyszíni szerelőterületen. Az elkészült acél hídelemek ütemezett illesztését követően a pillérekre és jármokra telepített hidraulikus tolóberendezések segítségével, egyoldali betolással (összesen 17 db tolási ciklus) foglalja el végleges helyét a műtárgy. Feladatunk az építési technológiához szükséges segédszerkezetek telepítése és bontása: szerelőterületi berendezések, szárazföldi jármok, vízi járom, függesztőmű (árbóc).Fentieken kívül az elvégzendő munkák közé tartozik többek között: a 6-os pillér és a 8-as hídfő vasbeton szerkezetépítése, híd saruzása, szigetelése, dilatációk beépítése, korlátok, vízelvezetés és belső világítás kiépítése, valamint hídháttöltések építése.
A B1107 jelű Tisza-hidat a Tiszapüspöki oldalon B1113 jelű kerethíd követi. A műtárgy felmenő szerkezete monolit „U” vasbeton keret, melyen előregyártott vasbeton hídgerendák kapnak helyet. Az A-Híd Zrt. feladatkörébe tartozik a kerethíd pályaszerkezeten kívüli komplett kivitelezése így az alapozás, vasbeton szerkezetépítés, háttöltésépítés, korlátok, vízelvezetés kialakítása.